Kas gali būti Brāhmaṇu?
„Durghaṭa-Bhāva Dīpikoje“ yra rašoma, kad Viešpats, pusdieviai bei brāhmaṇai turi išreikšti pagarbą vieni kitiems.
brahmā viṣṇu śivo viprāḥ sarvair devair pūjitaḥ
parasparaṁ stuvantyete lilayā bheda bhāvanaḥ
„Dominuojančios visatos dievybės, Viešpats Brahmā, Viṣṇu, Śiva, taip pat visi kiti pusdieviai garbina brāhmaṇus; Visi jie taip pat yra garbinami brāhmaṇų. Įvairiuose žaidimuose jie šlovina vienas kitą, bei parodo skirtumus esančius tarp jų.“
„Ādya Padya Vyākṣā Śatakam“ nurodo:
vipra-dviśaṁ naraṁ drṣṭvā dūrād viṣṇuḥ palāyate
viprāṇāṁ sevanād āsu haris tiṣṭhati mānase
„Tiesiog matydamas žmogų, kuris pavydi „Viprai“ (žmogui išsiugdžiusiam brāhmaṇo savybes), Viešpats Viṣṇu bėga nuo jo šalin, tačiau, jei atsidavusysis nuoširdžiai tarnauja brāhmaṇui – Viešpats Hari apsigyvena jo širdyje.“
Tas, kuris tarnauja brāhmaṇui, bus apdovanotas begaline malone; Tačiau tas, kuris pavydi – bus pasmerktas. Titulai „Brāhmaṇa“ ir „Dvija“ gali būti taikomi tiek paprastiems žmonėms, įgyjusiems brāhmaṇo savybių, tiek brāhmaṇams – prigimtinės teisės dėka. Bet pavadinimas „Vipra“ gali būti skirtas tik kvalifikuotam brāhmaṇui, kuris gimė toje dinastijoje. Tokios dinastijos atsineša etiketą ir karmą iš savo praeitų dorybingų gyvenimų, kad išlaikytų tradicinę Vedų sistemą tyra. Indijoje vis dar egzistuoja tokios dinastijos, bet jų yra labai mažai. Vedų standartas teigia, kad Dvasinis Mokytojas turėtų ateiti tik iš tokios brāhmaṇų šeimos.
[Jo Dieviškoji Malonė Mahāmaṇḍaleshwar Mahant Kṛṣṇa Balarām Svāmī Prabhupāda, „GURU NIRNAYA DIPIKA, Šventraščiai nurodo: kas gali ir kas negali tapti Guru“, p. 26, išvertė Bhaktin Akvilė]
Kategorija
-
Taisyklės